Thuis.

images

De tijd vliegt als je plezier hebt. De (heerlijke) vakantie weer achter de rug en terug naar het leven van alledag. De laatste weken in Spanje waren nog steeds erg warm en we hebben genoten van het zalige nietsdoen. Het is heerlijk om ‘s morgens te ontbijten, bedenken wat je wil gaan doen, eventueel zwemmen of fietsen en alles in een tempo voor pensionado’s. (Ze zouden een symfonie moeten schrijven die zo heet-lekker langzaam met veel violen denk ik zo).
We vierden onze 33e trouwdag door te gaan eten bij de “Chinees”. Een buffetachtige vreetschuur (kan het niet anders zeggen) maar het eten was uitstekend voor een prima prijs(je)...

Read More >

Vandaag 33 jaar geleden trouwden we in het West-Indisch huis in Amsterdam. Het was een bijzonder regenachtige week en toen we de foto’s gingen ophalen bleken wij de enigen te zijn die foto’s hadden in een stralend zonnetje. De rest van de stellen die zij hadden gefotografeerd hadden alleen maar regen, regen, regen. Toen bleken we al geluksvogels te zijn! Vanavond uit eten dus!!! Vanochtend al begonnen met een Tiramisutaartje die we met Tineke en Cor soldaat hebben gemaakt. Mmmmmmmmmmm lekker hoor.
Ondertussen doen de heren allerlei klusjes aan de caravan...

Feest!

Gebiologeerd kijk ik naar de wespen die om de wespenvanger heenvliegen. Ze kunnen er wel in maar dezelfde route naar buiten kunnen ze niet vinden. HEt zal wel iets psychologisch zijn. Bij de douche-toiletgroep ligt een dikke kever op zijn rug te zonnen. De pootjes steken in de lucht en bewegen niet meer. Soms is het voor hen ook te warm, zullen we maar denken. Het zijn warme lome dagen en veel doen we niet. Boodschappen, zwemmen (Tineke en ik trekken al kickboardend door het water) en veel lezen. De mannen stappen op de fiets en gaan een rondje fietsen van ongeveer 35 a 40 kilometer. Ik moet er niet aan denken als het zo warm is.
In het zwembad komen we veel van de “usual suspects” tegen. Mensen die hier jaar in en jaar uit komen overnachten. De trend is om topless te gaan...

Geen zon

Daar zitten we dan, op de camping in Spanje. Het regent en het heeft ook heel hard geregend.
Om bij het begin te beginnen. Vrijdagochtend om 01:30 ging de wekker. Het grootste gedeelte van de spullen hadden we al ingeladen en om 02:00 vertrokken we richting Luxemburg. Het is rustig op de weg en we maken goede vorderingen. In Luxemburg gaat Wijbe’s geluksthermometer met 300 graden omhoog want oh wat zijn die benzineprijzen daar laaaaag.
Voort jaagt de karavaan richting Spaanse grens. We stoppen natuurlijk een paar keer om koffie te laden en af en toe wat koffie weg te brengen. The circle of Life zogezegd. Bij een van deze stops vinden we vlak bij het restaurant een klein tentje in de berm waar op een gegeven moment een vrouw, een man en een baby uitkomen...

Feestje.

Daar zijn ze dan! The happy couple.

Met KLM vlogen we met ons viertjes naar Istanboel. Midden in de nacht kwamen we aan maar gelukkig had ik van tevoren een taxi geboekt en werden we na wat heen en weer gebel van een meneer van het bedrijf opgehaald door de taxi. Omdat het blijkbaar standaard is dat je als een kamikaze door een stad jaagt kwamen we moe en met de remsporen in onze nek aan in het hotel. Een plaatje hoor. Voordat we ook maar iets konden zeggen hadden we een upgrade te pakken naar de ” executive floor” en konden we onze vermoeide lichaampjes te rusten leggen.

Het is een ietwat psychedelisch interieur maar het is voor “executives” dus die zullen dat wel mooi vinden. In ieder geval is het comfortabel en slapen we goed...

Dag plooiwagen.

download

Terwijl huize Visser zich opmaakt voor het vertrek naar Turkije gebeuren er ook nog andere dingen in ons leven(tje).

We hebben genoten van onze vakantie in Spanje en vlak nadat we thuiskwamen bleek opeens de caravan van kennissen beschikbaar te komen- de caravan staat al in Spanje, bij dezelfde camping als waar wij reeds staan dus-……..
Voor een boterzacht prijsje konden we die overnemen. Na crisisberaad besloten dat we dat dus gaan doen. Caravan gekocht en terwijl we besluiten dat de vouwwagen (of plooiwagen zoals de Belgen zo mooi zeggen) terug moet komen naar Nederland om hier weer (door)verkocht te worden, bedenkt Cor dat het slimmer is om die kar gewoon aan het einde van de 2de trip mee te nemen...

Campinglife

Het leven op de camping is in mijn ogen behoorlijk bijzonder. Je leeft op een wat beperkte maar wel openbare ruimte en elke boer en scheet die langskomt kan je horen, maar je kunt je er natuurlijk ook voor afsluiten.
Niet alles is zo makkelijk opzij te schuiven echter. Zo waren we van de week met z’n drieën aan de afwas en vlakbij de afwasbakken is ook de plek waar je je chemische toilet kunt legen. Die toiletjes zijn bijzondere machientjes. Je moet er chemisch gekleurd spul in gooien dat de uitwerpselen afbreekt en het geheel nog een enigszins aangenaam geurtje geeft anders verga je letterlijk van de stank. Geen ingewikkelde toestanden. Roze voor bovenin en blauw voor onderin. Terwijl wij dus afwassen komt iemand zijn tank legen...

Warm

Ik slenter van het zwembad naar boven. Mijn voeten allergie is erger dan OOIT en het kost me moeite om normaal te lopen. Soms gaat het leven NIET over rozen maar over de doornen van die rozen.
Ik heb mijn baantjes getrokken en weer mensen gekeken. Veel Zwitsers die aankondigen dat het hier woensdag en donderdag gaat regenen. Dat is fijn want vrijdag moeten we de kar inpakken!
Een echtpaar in het zwembad gaat telkens pontificaal met eigen meegebrachte stoelen aan de rand van het bad liggen. De oude dame heeft een badpak aan met de kop van een enorme tijger erop. De ogen zitten op de (voor haar) juiste plek maar het neusje…… laat me zeggen dat ik waarschijnlijk voor een ander motief zou hebben gekozen. Ik moet erom lachen en verslik me vervolgens bijna in het zoute water...

Glamping?

Zonder internet (nog) maar nu toch even tijd voor een blog.
Na een aantal hele drukke weken, kinderen getrouwd, verjaardagen en zelfs werk, afgelopen donderdagnacht vertrokken naar de mooie Zuidspaanse kust voor een in onze ogen welverdiende vakantie. Het was doodstil op de weg en dus maakten we goede vorderingen zelfs met de kar achter de auto.
In Perpignan hebben we samen met Tineke en Cor overnacht in een Ibis budget hotel en de volgende ochtend vertrokken we voor de laatste kilometers naar Isla Plana. Omdat je met een trekkar maar maximaal 90km mag rijden in Spanje ging dat iets minder snel dan het eerste gedeelte van de reis.

Na de aanschaf van de trekkar volgden vele tripjes naar winkels met trekkar spullen die wij noodzakelijk achten voor het in alle comfort doorbrengen van deze vak...

DC Trump

humanity-hates-trump-is-the-card-game-that-will-make-parties-great-again

Dementerende Cornuco Trump!!! Vandaar DC Trump.(normaal staat DC natuurlijk voor District of Columbia, maar ja) Je kunt toch nauwelijks NIET denken dat de man niet aan het dementeren is. In korte tijd weet hij de hele (gelukkig diverse) wereld te beledigen en bijna alle bevolkingsgroepen tegen zich in het harnas te jagen. Met de vocabulaire van een 2-jarige kun je het in de VS blijkbaar ver schoppen. Hoewel ik nu waarschijnlijk alle 2-jarigen heb beledigd zeg ik maar alvast SORRY!!!!

d7a7575d_iphone5@2x

Ik zal het even uitleggen van die cornuco’s. Vroegah, toen alles beter was (NOT) had je op verjaardagen chips EN cornuco. Cornuco’s vond ik héél lekker. Alles werd oranje. Je vingers je mond, je zat er onder maar héél lekker...