Dag plooiwagen.

download

Terwijl huize Visser zich opmaakt voor het vertrek naar Turkije gebeuren er ook nog andere dingen in ons leven(tje).

We hebben genoten van onze vakantie in Spanje en vlak nadat we thuiskwamen bleek opeens de caravan van kennissen beschikbaar te komen- de caravan staat al in Spanje, bij dezelfde camping als waar wij reeds staan dus-……..
Voor een boterzacht prijsje konden we die overnemen. Na crisisberaad besloten dat we dat dus gaan doen. Caravan gekocht en terwijl we besluiten dat de vouwwagen (of plooiwagen zoals de Belgen zo mooi zeggen) terug moet komen naar Nederland om hier weer (door)verkocht te worden, bedenkt Cor dat het slimmer is om die kar gewoon aan het einde van de 2de trip mee te nemen...

Campinglife

Het leven op de camping is in mijn ogen behoorlijk bijzonder. Je leeft op een wat beperkte maar wel openbare ruimte en elke boer en scheet die langskomt kan je horen, maar je kunt je er natuurlijk ook voor afsluiten.
Niet alles is zo makkelijk opzij te schuiven echter. Zo waren we van de week met z’n drieën aan de afwas en vlakbij de afwasbakken is ook de plek waar je je chemische toilet kunt legen. Die toiletjes zijn bijzondere machientjes. Je moet er chemisch gekleurd spul in gooien dat de uitwerpselen afbreekt en het geheel nog een enigszins aangenaam geurtje geeft anders verga je letterlijk van de stank. Geen ingewikkelde toestanden. Roze voor bovenin en blauw voor onderin. Terwijl wij dus afwassen komt iemand zijn tank legen...

Warm

Ik slenter van het zwembad naar boven. Mijn voeten allergie is erger dan OOIT en het kost me moeite om normaal te lopen. Soms gaat het leven NIET over rozen maar over de doornen van die rozen.
Ik heb mijn baantjes getrokken en weer mensen gekeken. Veel Zwitsers die aankondigen dat het hier woensdag en donderdag gaat regenen. Dat is fijn want vrijdag moeten we de kar inpakken!
Een echtpaar in het zwembad gaat telkens pontificaal met eigen meegebrachte stoelen aan de rand van het bad liggen. De oude dame heeft een badpak aan met de kop van een enorme tijger erop. De ogen zitten op de (voor haar) juiste plek maar het neusje…… laat me zeggen dat ik waarschijnlijk voor een ander motief zou hebben gekozen. Ik moet erom lachen en verslik me vervolgens bijna in het zoute water...

Glamping?

Zonder internet (nog) maar nu toch even tijd voor een blog.
Na een aantal hele drukke weken, kinderen getrouwd, verjaardagen en zelfs werk, afgelopen donderdagnacht vertrokken naar de mooie Zuidspaanse kust voor een in onze ogen welverdiende vakantie. Het was doodstil op de weg en dus maakten we goede vorderingen zelfs met de kar achter de auto.
In Perpignan hebben we samen met Tineke en Cor overnacht in een Ibis budget hotel en de volgende ochtend vertrokken we voor de laatste kilometers naar Isla Plana. Omdat je met een trekkar maar maximaal 90km mag rijden in Spanje ging dat iets minder snel dan het eerste gedeelte van de reis.

Na de aanschaf van de trekkar volgden vele tripjes naar winkels met trekkar spullen die wij noodzakelijk achten voor het in alle comfort doorbrengen van deze vak...

DC Trump

humanity-hates-trump-is-the-card-game-that-will-make-parties-great-again

Dementerende Cornuco Trump!!! Vandaar DC Trump.(normaal staat DC natuurlijk voor District of Columbia, maar ja) Je kunt toch nauwelijks NIET denken dat de man niet aan het dementeren is. In korte tijd weet hij de hele (gelukkig diverse) wereld te beledigen en bijna alle bevolkingsgroepen tegen zich in het harnas te jagen. Met de vocabulaire van een 2-jarige kun je het in de VS blijkbaar ver schoppen. Hoewel ik nu waarschijnlijk alle 2-jarigen heb beledigd zeg ik maar alvast SORRY!!!!

d7a7575d_iphone5@2x

Ik zal het even uitleggen van die cornuco’s. Vroegah, toen alles beter was (NOT) had je op verjaardagen chips EN cornuco. Cornuco’s vond ik héél lekker. Alles werd oranje. Je vingers je mond, je zat er onder maar héél lekker...

Sleur en de pleur.

e5aa37b7447eaa9c62d2d12867d80fe8-jpg

Net terug van de sportschool. Het was weer een feestje. Behoorlijk druk en terwijl een aantal “sporters” wanhopig hun flesje water EN hun telefoon tegen zich aan klampen onderwijl een machine trachtend te bedienen lach ik me een krul in de staart. Een meneer heeft een soort golfpet op zijn hoofd vastgeklemd die stopt halverwege zijn oren en al kreunend en steunend doet hij zijn buikspieren. Het is net het echte leven, zal ik maar zeggen. Op de loopband staat een man met zulke kromme benen dat je er een wild paard doorheen kan jagen. Hij heeft een poloshirt aan met een soort plastic bodywarmer erover heen die zo doordrenkt is van het zweet dat de hele loopband halverwege in het water staat. Je zult maar kortsluiting krijgen.
Wij doen braaf ons rondje waarbij ik mijn oefeningen voor mijn ne...

Jingle Bells.

jingle-bell

Natuurlijk een tikkeltje vreemd, Jingle Bells in September, zeker met het prachtige weer wat we nu hebben, maar daarover later meer.

De vakantieplannen blijven gehandhaafd maar we zijn nu wel actief op zoek naar een Combi Camp Country. Huren is een leuke optie maar toch ook nog wel aan de dure kant dus hebben we besloten er een aan te schaffen. Niet die zoals het plaatje van de vorige blog maar een beetje zo:

ccc

Die dingen zijn “gewoon” al niet goedkoop maar 2de hands zijn ze ook nog steeds behoorlijk aan de prijs. Wij zoeken dus rustig door want we hebben tijd zat voordat we ermee op reis willen/kunnen gaan. We worden er helemaal vrolijk van.

Voor de USA hebben we ook nog wat hotels geboekt. Zo zitten we in Myrtle Beach in het Sheraton hotel via een hele leuke aanbieding.

myrtle-beach

In Charleston i...

De zoveelste trip.

dyn004_original_867_582_gif_47901_ba367651617ac80d78b38679f8887b0e.2

De tijd vliegt voorbij hier maar dat zullen meer mensen herkennen denk ik. Werken, eten, slapen, af en toe wat leuks natuurlijk doen en soms iets wat wat minder leuk is. Het lijkt het leven wel. Intussen schrijven we 18 augustus en zitten we volop in nieuwe reisplannen, een trouwerij, huizen (ver)kopen en nog maar wat meer reisplannen. Druk, druk, druk maar er moet ook tijd gemaakt worden voor rust, rust en rust.

8413a35eb8cbd2972439c18ca3e3c21e

De reisplannen zijn een beetje als volgt. Op 26 april vliegen we van Amsterdam naar New York. We logeren in Queens in het Hilton Garden Inn omdat New York zelf echt ACHTERLIJK duur was voor 3 nachtjes en vertrekken we vervolgens per trein naar Washington.
In Washington halen we een auto op...

Even samenvatten.

De terugreis was vermoeiend maar verliep verder prima. Van Hanoi met een stop in Bangkok tot een overstap in Doha. Van slapen kwam niet veel. Veel kinderen aan boord die allemaal bedachten dat het leuker was om wakker te zijn dan te slapen, dus sliepen wij ook weinig (tot niets).

Eindeloos op de koffers moeten wachten want het was druk, heeeeeeel druk op Schiphol.

We vonden deze reis een ervaring maar voor ons wel éénmalig.
Het Vietnamese volk is aardig maar soms erg opdringerig. Het was nog net niet “kijken, kijken niet kopen” maar het hing erom. Eindeloos gebel van de “cyclo bestuurders”. Taxi’s die stoppen. Mensen die een juk op je schouder werpen en dan vervolgens betaald willen worden en eindeloos het verzoek om vooral te eten...

Laatste dag in Vietnam.

Vannacht was er veel bliksem. Volgens Wijbe begon het al om 2 uur en toen ik om kwart over 5 wakker werd was het nog volop aan de gang. Er was niet veel donder alleen constant geflits.

We besluiten te ontbijten en als we dat gedaan hebben gaan we de stad weer eens in. We wandelen wat want door het onweer en de regen die er wel bij was is de temperatuur wel iets van 10 tot 15 graden gezakt. Het is dus nu wel lekker weer alleen hebben we nog steeds een luchtvochtigheid van ver in de 90% en dat maakt het plakkerig. Met de pluutjes in de aanslag wandelen we een behoorlijk eind. We gaan om het Hoan Kiem meer en als we besluiten dat een rondje met de golfkarretjes ook wel leuk is blijken die de prijzen vertienvoudigd te hebben...