Sleur en de pleur.

e5aa37b7447eaa9c62d2d12867d80fe8-jpg

Net terug van de sportschool. Het was weer een feestje. Behoorlijk druk en terwijl een aantal “sporters” wanhopig hun flesje water EN hun telefoon tegen zich aan klampen onderwijl een machine trachtend te bedienen lach ik me een krul in de staart. Een meneer heeft een soort golfpet op zijn hoofd vastgeklemd die stopt halverwege zijn oren en al kreunend en steunend doet hij zijn buikspieren. Het is net het echte leven, zal ik maar zeggen. Op de loopband staat een man met zulke kromme benen dat je er een wild paard doorheen kan jagen. Hij heeft een poloshirt aan met een soort plastic bodywarmer erover heen die zo doordrenkt is van het zweet dat de hele loopband halverwege in het water staat. Je zult maar kortsluiting krijgen.
Wij doen braaf ons rondje waarbij ik mijn oefeningen voor mijn ne...

Jingle Bells.

jingle-bell

Natuurlijk een tikkeltje vreemd, Jingle Bells in September, zeker met het prachtige weer wat we nu hebben, maar daarover later meer.

De vakantieplannen blijven gehandhaafd maar we zijn nu wel actief op zoek naar een Combi Camp Country. Huren is een leuke optie maar toch ook nog wel aan de dure kant dus hebben we besloten er een aan te schaffen. Niet die zoals het plaatje van de vorige blog maar een beetje zo:

ccc

Die dingen zijn “gewoon” al niet goedkoop maar 2de hands zijn ze ook nog steeds behoorlijk aan de prijs. Wij zoeken dus rustig door want we hebben tijd zat voordat we ermee op reis willen/kunnen gaan. We worden er helemaal vrolijk van.

Voor de USA hebben we ook nog wat hotels geboekt. Zo zitten we in Myrtle Beach in het Sheraton hotel via een hele leuke aanbieding.

myrtle-beach

In Charleston i...

De zoveelste trip.

dyn004_original_867_582_gif_47901_ba367651617ac80d78b38679f8887b0e.2

De tijd vliegt voorbij hier maar dat zullen meer mensen herkennen denk ik. Werken, eten, slapen, af en toe wat leuks natuurlijk doen en soms iets wat wat minder leuk is. Het lijkt het leven wel. Intussen schrijven we 18 augustus en zitten we volop in nieuwe reisplannen, een trouwerij, huizen (ver)kopen en nog maar wat meer reisplannen. Druk, druk, druk maar er moet ook tijd gemaakt worden voor rust, rust en rust.

8413a35eb8cbd2972439c18ca3e3c21e

De reisplannen zijn een beetje als volgt. Op 26 april vliegen we van Amsterdam naar New York. We logeren in Queens in het Hilton Garden Inn omdat New York zelf echt ACHTERLIJK duur was voor 3 nachtjes en vertrekken we vervolgens per trein naar Washington.
In Washington halen we een auto op...

Even samenvatten.

De terugreis was vermoeiend maar verliep verder prima. Van Hanoi met een stop in Bangkok tot een overstap in Doha. Van slapen kwam niet veel. Veel kinderen aan boord die allemaal bedachten dat het leuker was om wakker te zijn dan te slapen, dus sliepen wij ook weinig (tot niets).

Eindeloos op de koffers moeten wachten want het was druk, heeeeeeel druk op Schiphol.

We vonden deze reis een ervaring maar voor ons wel éénmalig.
Het Vietnamese volk is aardig maar soms erg opdringerig. Het was nog net niet “kijken, kijken niet kopen” maar het hing erom. Eindeloos gebel van de “cyclo bestuurders”. Taxi’s die stoppen. Mensen die een juk op je schouder werpen en dan vervolgens betaald willen worden en eindeloos het verzoek om vooral te eten...

Laatste dag in Vietnam.

Vannacht was er veel bliksem. Volgens Wijbe begon het al om 2 uur en toen ik om kwart over 5 wakker werd was het nog volop aan de gang. Er was niet veel donder alleen constant geflits.

We besluiten te ontbijten en als we dat gedaan hebben gaan we de stad weer eens in. We wandelen wat want door het onweer en de regen die er wel bij was is de temperatuur wel iets van 10 tot 15 graden gezakt. Het is dus nu wel lekker weer alleen hebben we nog steeds een luchtvochtigheid van ver in de 90% en dat maakt het plakkerig. Met de pluutjes in de aanslag wandelen we een behoorlijk eind. We gaan om het Hoan Kiem meer en als we besluiten dat een rondje met de golfkarretjes ook wel leuk is blijken die de prijzen vertienvoudigd te hebben...

BIngo……

We hebben de airco zo koud staan dat ik wakker word met koude oren. We doen rustig aan want we weten dat het buiten toch wel achterlijk heet is. Ontbijt is beneden klaargezet en we eten lekker.
Het is tijd om te besluiten wat we willen doen. Eigenlijk willen we wel met de grote golfkarretjes een tour doen maar eerst gaan we maar eens op zoek naar een Starbucks.
Wijbe heeft blijkbaar een adres en na wat omzwervingen (en BINGO natuurlijk ga ik weer eens liederlijk door mijnStarbucks enkel heen,-gelukkig belandde ik niet op mijn ruggetje dus dat was weer prettig voor mij dus-)komen we volkomen bezweet bij de door ons begeerde koffiereus aan. Heerlijk...

WEER terug in Hanoi.

Alles op de brommerGisterenochtend uit bed gesprint, koffertjes dichtgesmeten en als de wiedeweerga(gebruikt iemand dat woord nog?) naar de lobby. Ontbijten en afrekenen.
Geduldig wachten we op ons vervoer naar Halong Bay. Chauffeur Hai is samen met Ja -ik verzin dit echt niet- en we zitten in een zeer luxe 6-persoons bus. Aircootje erbij en gaan met die banaan. Na ruim een uur wordt er gestopt voor een plas en een peuk ( dat laatste hebben we aan onze neus voorbij laten gaan) en daar kunnen allerlei spullen gekocht worden. In deze werkplaats wordt alles gemaakt door mensen met een beperking dus steun je ook nog een goed doel.
Voort jaagt de bus. JA, zijn we inmiddels kwijtgeraakt. Volgens de leidinggevende is die al voor we Hanoi uitreden uitgestapt maar dat heb ik allemaal niet meer meegekregen.
Ik was dru...

Terug in Hanoi.

LelieWe zijn vroege vogels. We begeven ons naar de eetzaal en genieten van het ontbijt. Ik neem 2 lekkere bruine boterhammen met kaas. Hmmmmmmm, zo lekker. Ik ben niet zo van de noodlesoep op de vroege ochtend maar de boterhammetjes zijn heerlijk. We liggen al vroeg in het zwembad want om 12:00 uur komt de taxi om ons naar het vliegveld te brengen. Na de enorme plensbui van gisteravond is het niet koeler geworden, volgens mij is het zelfs nog warmer.
We pakken onze spullen weer in en gaan naar de lobby van het hotel. Een open ruimte en ook hier dus erg heet. De taxi chauffeur brengt ons naar het vliegveld en deze keer verloopt het inchecken probleemloos. We hebben gelukkig weer plaatsen bij de nooduitgangen en dan hebben we dus lekker veel beenruimte. Wachten wachten wachten
Soepele vlucht en ook in Hanoi worden we w...

Kalmte voor de storm.

Victoria hotelWijbe vertrekt heel vroeg voor zijn fotoexcursie en ik slaap nog even verder. GROOT bed en zelfs overdwars blijft er veel ruimte over.
Ik ga alleen ontbijten en het is druk daar. Het ontbijt is zeer uitgebreid en er is voor elk wat wils. LelieIk zie een jongen bij de broodjes die elk broodje heeft opgeschept, en dat waren er veel.
Ik verplaats me naar het zwembad waar al een behoorlijk aantal mensen in het water liggen. Ik ga zwemmen, -dobberen kun je het ook noemen- en raak in gesprek met een dame uit Australië. We babbelen gezellig en een tijdje later komen onze mannen ook terug van hun activiteiten.Zwembad
Eigenlijk doen we verder niet veel. Wijbe’s fototocht was leuk maar ook weer heel erg heet dus eten we wat bij het zwembad.
Lekker eten maar het begint ontzettend te onweren en daarna ook heel h...

Hoi An, ben je daar?

Wij kennen een echte An, maar dit is natuurlijk Hoi An een plaats halverwege Vietnam aan de kust. Maar first things first. OM 5 uur staan we op. Dat krijg je als de luchtvaartmaatschappij telkens de tijd veranderd. We springen uit bed en hebben in no time de spullen in de koffertjes en sprinten naar beneden. De lobby is helemaal donker en de receptionist springt van een klein bedje dat achter de balie staat en met hem regel ik de ophaaltijd van de taxi op het vliegveld van Hanoi aanstaande zondag. Bruiloft op het waterDe taxi is er al en brengt ons vliegensvlug (nou ja over de weg weliswaar) naar het vliegveld. Daar aangekomen vinden we totale CHAOS! Alle vluchten worden tegelijk ingechecked bij alle balies en het is heeeeeeeeel druk...