Geen zon

Daar zitten we dan, op de camping in Spanje. Het regent en het heeft ook heel hard geregend.
Om bij het begin te beginnen. Vrijdagochtend om 01:30 ging de wekker. Het grootste gedeelte van de spullen hadden we al ingeladen en om 02:00 vertrokken we richting Luxemburg. Het is rustig op de weg en we maken goede vorderingen. In Luxemburg gaat Wijbe’s geluksthermometer met 300 graden omhoog want oh wat zijn die benzineprijzen daar laaaaag.
Voort jaagt de karavaan richting Spaanse grens. We stoppen natuurlijk een paar keer om koffie te laden en af en toe wat koffie weg te brengen. The circle of Life zogezegd. Bij een van deze stops vinden we vlak bij het restaurant een klein tentje in de berm waar op een gegeven moment een vrouw, een man en een baby uitkomen. Ik dacht dat ik het allemaal wel al gezien had maar blijkbaar kan het nog gekker.
Bij de Spaanse grens overnachten we weer in hotel Tramuntana en doen we boodschappen die noodzakelijk zijn, zoals port.
De auto kon helaas niet meer in de garage en dus stond die op straat. ‘S Ochtends om 06:00 uur vertrekken we weer richting Isla Plana en na een zeer voorspoedige reis zijn we al rond half 3 bij de camping. We mogen direct doorrijden en treffen Tineke in het zwembad. Cor is boven bij de caravan en de temperatuur is buitengewoon warm. We bekijken de caravan voor de eerste keer en ook de vouwwagen staat er al. Een aantal spullen uit de vouwwagen moeten over naar de caravan en ook staan er nog spullen in de caravan van Tilly en Luc. Dit moeten we allemaal in de loop der dagen allemaal even uitzoeken. Wat blijft en wat gaat.
We slapen lekker en gaan na het ontbijt naar de Lidl want dat is een van de weinige supermarkten die op zondag open zijn.
We gaan lekker zwemmen en na een bakje koffie eten we weer bij Tineke en Cor en gaan we verder met de inrichting van de caravan. We lopen wat af!!!
Maandag was het bewolkt en besloten we na het ontbijt toch maar naar de Ikea te gaan. Je bent verslaafd of niet natuurlijk. Ikea Spanje is anders dan die in Nederland en ze hebben hier spullen die bij ons al niet meer te koop zijn.
Op de terugreis rijden we langs de Hyper Asia, door ons “de chinees” genoemd die een winkel heeft waar werkelijk ALLES te koop is voor de meest belachelijke prijzen. Met een tasje vol gaan we weer richting camping Los Madriles en na het eten kijken we naar Max en We zijn er bijna. Regen, regen en nog een beetje regen. Bij ons was het de nacht van zondag op maandag benauwd maar de afgelopen nacht was het prima te doen. Nu regent het dus. We hebben eten gekocht en drinken altijd koffie met een tostada. Terwijl we in het cafeetje zitten hoost en en loopt een werkelijk GIGANTISCHE kakkerlak het café binnen. Het beest is zo groot dat mensen opzij moeten en met behulp van de Nederlandse MANNEN (Cor en Wijbe) vertrekt “La Cucaracha” richting de eeuwige jachtvelden. De dames mogen de vloer dweilen, daar doen wij niet aan.
We lunchen en doen een wasje. Als ik de was aan het ophangen ben gaat het weer regenen dus hangen we de wasrekjes vol en nu staan ze onder het zeil te wachten tot het droog is.
Het glamping kan beginnen. We zitten er mooi bij. Morgen naar Lorca voor de Vuelta. ICH BIN GESPANNT!!