Een tripje tussendoor.

26 augustus 2022. Tineke en Cor brengen ons naar Schiphol. Het is een aantal jaren geleden KLMdat we hebben gevlogen en als we de witte tenten zien die erbij gezet zijn om de passagiers in goede banen te leiden slaat de schrik ons om het hart. Gelukkig hoeven we daar geen gebruik van te maken maar een flinke rij voor de douane en paspoortcontrole staat er wel. Uiteindelijk gaat het allemaal redelijk snel en voor we het weten zitten we in het vliegtuig MET extra beenruimte gelukkig en een hartstikke gezellige stewardess en zijn we in no time in Chicago.

Claire heeft een Uber geregeld. Het is een Toyota Prius en volgens de gegevens zou de reis naar het hotel ongeveer 15 minuten duren. DAT was iets te optimistisch en we doen er maar liefst 5 kwartier over. Opgepropt in een Prius is dat niet echt lekker maar ja…  Cheese Factory

Het River hotel ligt op een prima locatie (tegenover een TRUMP-hotel-maar ja je kunt niet alles hebben) aan de rivier, wat wil je met zo’n naam en nadat we de spullen op de kamer hebben gebracht besluiten we een stukje te lopen. We gaan richting het Hancock gebouw en eten bij de Cheesecake Factory. Altijd goed. Ik schrik me het leplazerus als ik de prijs van een glas wijn zie ($14,50) en besluit spontaan dat water mijn ‘ding’ wordt. Het behoeft niet veel overtuigingskracht van de anderen om TOCH een glaasje wijn te nemen. We kegelen allemaal op tijd in bed. Reizen is vermoeiend.

Cindy's ChicagoOp zaterdag komen Anne en David vanuit Madison aan. ’s Morgens heeft Claire met vrienden afgesproken om te gaan ontbijten en omdat er iemand afbelde zijn Pa en Ma meegehuppeld voor slechts een drankje want we hadden al ontbeten. Heel gezellig allemaal en een prima plek  Cindy’s vlakbij Millenium Park. Het weerzien met Anne en David was supergezellig. Blijkbaar hadden we elkaar in het echie voor het laatst gezien in 2013. Zoveel veranderen we blijkbaar niet. Een rolletje en een rimpeltje erbij. Kniesoor die er op let. The Bean Chicago’s Middags zijn we naar The Bean geweest een kunstwerk van Anish Kapoor dat in Millenium Park staat. We drinken op een terras in het park wat en kletsen lekker bij. ’s Avonds eten we Mexicaans en gaan we naar een stand-up comedy cafe. De grapjassen waren een beetje van hun a propos doordat een behoorlijk dronken dame door hun act heen zat te kletsen en niet meer stopte. Lachen dus.

Ook Anne en David logeren in het River hotel en ’s morgens gaan we ontbijten bij the Corner Bakery en wandelen wat door de wijk. We hebben een architectuur rondvaart geboekt en genieten van het moois dat Chicago te bieden heeft. Het is nog steeds erg warm en na de rondvaart gaan we aan de andere kant van het water wat drinken. ’s Avonds eten we Italiaans bij Harry Caray’s. Uitstekende maaltijd.

Maandag de 28e vertrekken Anne en David alweer en terwijl het plenst van de regen gaan we naar het Art Institute of Chicago. Een hele mooie collectie en een van mijn vorige directeuren is daar curator geworden. Wrigley Field, Chicago CubsWe lunchen en gaan  ’s avonds naar de Green Mill  een jazz club – via Wrigley Field home of the Chicago Cubs. We zien uitstekende jazz musici en gaan alweer met een Uber naar het hotel. Niet alles is te belopen.

Dinsdag naar het Field museum en gelukkig is het droog. We checken uit en gaan weer naar het vliegveld voor onze vlucht naar Lincoln Nebraska. RoyClaire’s moeder DeAnne haalt ons op en na kennis gemaakt te hebben rollen we in ons bed. DeAnne en Jon hebben een heel groot huis dat ze delen met Roy een tank van een hond maar schattig. Roy wil aangehaald worden.

We mogen gebruik maken van het zwembad van de buren en dat doen we dan ook. Roy houdt ook van het zwembad en zijn vriendin Zoe vindt het helemaal lekker. We eten heerlijke steaks en amuseren ons prima. Vrijdagavond hebben DeAnne en Jon een feestje geregeld zodat we ook wat vrienden en kennissen van de familie leren kennen. Hartstikke gezellig. Cornhuskers Stadium, LincolnLincoln is niet heel groot maar zaterdag hebben ze American Football. Cornhuskers heten de spelers en we hebben prima kaartjes. Gelukkig onder een afdak anders waren we doorbakken speklapjes geweest zo heet is het. Er kunnen blijkbaar 90.000 mensen in het stadion en we zijn met 86.540 mensen. Gigantisch dus. Een football match is een heel spektakel en we genieten.

Zondagochtend vertrekken we richting Colorado. Onderweg doen we een overnachting en in Vail eten we een broodje en lopen we wat rond. Prachtig gebied maar omdat het Labor-day weekend is is het ook erg druk. In Marble logeren we in een prachtig huis en doen Claire en de mannen zich tegoed aan ritjes op de ATV’s. ATV rijschoolIk heb het geprobeerd maar voor mijn lichamelijke en geestelijke welzijn is het beter als ik ga puzzelen of vingerhoedjes ga verzamelen. Je moet je eigen beperkingen kennen. We maken ritjes door de omgeving en spenderen een aantal uren in Glenwood Springs een ‘hot-springs’ (zwem)bad. Heerlijk!!!

Zaterdag bij het ontbijt vliegt er opeens een American Bald eagle langs ons raam en ook weer terug en met de herten en het vosje dat we hebben gezien maakt het allemaal heel bijzonder.

Wij gaan weer terug naar Denver voor 1 nachtje en DeAnne en Jon rijden terug naar Lincoln.

Samen aan de borrelHet weer in Denver is regenachtig en we besluiten naar een soort Mall te gaan. Wij kijken mensen en Claire en Jeff doen wat winkeltjes aan. We eten heerlijk bij een sushi tentje en dan vallen we op onze bedjes neer.

De terugreis gaat met een overstap in Detroit en vanaf Detroit gaat het bijna mis omdat er wat stuk is in het vliegtuig. Een of ander paneel dat vervangen moet worden. De piloot klinkt nogal getergd en heeft er weinig vertrouwen in maar uiteindelijk wordt het toch gemaakt en met een vertraging van 2 uur vertrekken we alsnog.

In Nederland zijn we snel buiten en nemen we de trein richting Almere Oostvaarders waar Cor ons opwacht en zijn we weer thuis.

Het was een FANTASTISCHE reis. We hebben genoten van alles. De kinderen, de ouders, de vrienden en de omgeving. Chicago is een prachtige SCHONE  New York.

Zo’n trip is voor herhaling vatbaar!!!!!!!