Kyoto.

Een horrornacht. Wijbe is zo aan het hoesten dat ik daadwerkelijk begin te overwegen een ambulance te bellen. Ik zet hem min of meer rechtop tegen de muur met 3 kussens, waaronder die van mezelf, en uiteindelijk vallen we allebei in slaap. Vroeg wakker natuurlijk en als we de ochtendrituelen achter de rug hebben pakken we de tassen en gaan naar het station. Het is nog rustig op straat en we stappen in de eerste de beste bus die dus niet naar het station gaat en een halte later stappen we dus weer uit. In de hitte wachten we op de volgende bus maar omdat het zondag is hebben we ook geen idee of en wanneer de volgende komt en stappen we in een taxi. Kost een drol en scheelt een hoop gesleep. Op het station gaan we eerst ontbijten en daarna stappen we in de trein die behoorlijk vol is. Voor we het station uit zijn vallen we beide al in slaap.de reis naar Kyoto is iets meer dan 2 uur en voor de eerste keer komen we te laat aan. ik denk dat er lijfstraffen volgden voor de machinist want te laat komen is in dit land geen optie!!! Station Kyoto Op het station begeef ik me naar de toeristen info om te vragen hoe we bij ons hotel komen en even later stappen we in de bus die ons inderdaad vlakbij het hotel afzet. Inmiddels is het even voor 2 uur en hebben we op het station ook alweer wat gegeten want ik was inmiddels erg flauw geworden. Nog steeds hebben we GEEN sushi gegeten maar wel veel Ramen, Curry en ander voedsel. Niet elk restaurant heeft Sushi maar weer wel de omeletten en de noodles. Komt vast helemaal goed.
In het hotel checken we in en hoewel het net geen 2 uur is laten ze je wachten tot exact 2 uur voor je je kamer in mag. Geen probleem. Wij hebben een rustdag in de planning en dat is voor mij, wassen en Wijbe foto’s uploaden naar het blog. Beide zijn gelukt dus ben ik een tevreden mens.
Voor morgen hebben we fietsen gehuurd en gaan we kijken hoe Kyoto er vanaf de fiets uitziet. Voor het eten zijn we erop uit gegaan en omdat Wijbe toch nog niet helemaal lekker is hebben we een rijstgerecht gegeten. Niet teveel. Bij de family market hebben we thee gekocht want de groene thee vinden we beide niet lekker.
maskers
Japan is overigens niet voor iedereen geschikt. Als je niet dicht bij elkaar in bed kunt liggen heb je het hier niet makkelijk. De bedden zijn op z’n zachtst gezegd klein en dan heb ik het nog niet over de kamers. Wij hebben allebei een roltas en een tas en dan kun je je kont meestal niet meer keren. Wat overigens wel weer leuk is zijn de verschillende hoedjes en sjaaltjes. Werkelijk ALLES is geoorloofd en soms zien ze er echt niet uit maar ook wel weer lachwekkend.

De temperatuur loopt steeds meer op en inmiddels hebben we al de magische grens van 30 graden overschreden en wordt het met de dag warmer. Onze parapluutjes zijn nog niet gebruikt en zoals het er nu uitziet gaat dat ook nog niet gebeuren.

Vandaag ook weer eens Nederlanders tegen gekomen. We horen veel Spaans, Duits en Frans.

Heerlijk zo’n rustdag tussendoor en volgens mij hebben we geen foto’s gemaakt.