ooooooh, wat erg.

Vroeg op want de hoestende prop had het er maar moeilijk mee. We eten een banaan en proppen onze koffertjes weer vol voor de volgende etappe. fietsenstalling Met bus 26 komen we in no time bij het station aan voor de korte treinreis naar Osaka. Op het station ontbijten we in een klein tentje waar het rookgedeelte zo dicht op het niet-roken gedeelte zit dat het allemaal geen drol uitmaakt. Who cares. Dood gaan we toch wel een keer. Het ontbijt is echter lekker en het Duitse echtpaar naast ons blijft zich maar afvragen wat die rare Hollanders toch doen in het verre Japan. We pakken onze trein voor de rit die net geen kwartier duurt en stappen uit op Shin-Osaka. Als we de weg vragen naar ons hotel blijkt dat we een station verder moeten zijn dus gebruiken we daar de lokale boemel voor. sushi Het loopt als een trein (?-in Nederland kan dat een negatief iets zijn, hier echter niet) en op Osaka aangekomen vertelt de aardige dame van het toeristenbureau ons met welke metro we bij ons hotel komen.
Als we op het aangegeven station aankomen beginnen we dapper te lopen in de richting waarvan Wijbe vermoedt dat daar ons hotel moet zijn en na een flinke tippel stellen we toch maar eens de vraag aan een aardige jongen die chiropractor is en zelfs de moeite neemt om met ons mee te lopen. Weer helemaal terug dus. sushi Het hotel ligt niet ver van het metrostation en ook hier is de incheck weer om 14:00 uur en moeten we ook tot die tijd wachten. We storten ons in het winkelcentrum dat direkt tegenover het hotel is en genieten van wat lekkere hapjes bij cafe Mozoroff. Mooi uitzicht en lekker eten. Uiteindelijk lopen we nog wat door de winkel en kijken onze ogen uit bij Muji. Artikelen die wij graag in de winkel van het museum hadden verkocht maar doordat het verpacht werd ging dat helaas niet door. Jammer hoor want ze hebben beeldige dingen.
Terug in het hotel kunnen we inchecken. Ze geeft ons een kamerkaartje en daarmee moeten we naar een machine die in de hal staat, alwaar je de betaling gaat doen. Dit hebben we nog niet eerder gezien maar het werkt als een tierelier en met je kaart die dan geactiveerd is bedien je ook de lift. Allemaal erg makkelijk.
Kamer is weer standaard. Klein maar alles zit erin. We zijn niet ontevreden en doen al was het maar vanwege de hitte even een tukje. Corry
Als we weer bij kennis zijn gaan we ons klaar maken om Sushi te gaan eten. We hebben een restaurant gevonden met zo’n lopende band waar Sushi langs komt. HELEMAAL GEWELDIG!!! Een echtpaar naast ons ziet het gestuntel van die twee domme kaaskoppen aan en ontfermen zich over ons. Ze leggen uit hoe het werkt. Alle bordjes hebben een kleur en die kleur correspondeert weer met een bepaalde prijs. Als je uitgegeten bent worden de bordjes geteld en dat moet je dan afrekenen. We eten echt heerlijk en krijgen van de buren ook nog Sake aangeboden. Met mijn 2 glaasjes wijn, maakt dat weer voor een gênante vertoning want we hebben al heel wijnig(en dat bedoel ik zo) gedronken dus dit raakt hem precies tussen de ogen. Bij mij althans. Prop’s lijf is groter dus die heeft dat niet. Ik weet in ieder geval zonder ongelukken uit mijn stoel te komen en zonder van mezelf een spektakel te maken naar buiten te komen waar we nog een ijsje kopen. Leven moet wel leuk zijn tenslotte. langs de straat
We kijken nog even binnen bij een restaurant dat zijn eigen noodles maakt en heelhuids komen we weer in het hotel aan.
De sushi was VURRUKKELIJK en absoluut voor herhaling vatbaar.
Nu eerst een kopje thee en dan morgen de stad in.
Komt vast goed maar ERG is het wel!!